Mitsubishi L200 - Повече от здрав пикап, повече от работен кон
11.10.2019
Той има дълга, здрава и успешна история. Преди 40 години, когато на света се представя първия еднотонен пикап, той прави над 4,7 милиона продажби по целия свят, 416 000 от които все още са в движение в Европа и до днес.
Той е Mitsubishi L200
Днес силата, тягата и комфорта на този изключителен работяга са качествата, за които говорят и продажбите реализирани в над 150 страни. Mitsubishi L200 е един от най-важните модели от стратегическа гледна точка за Mitsubishi Motors Corporation - глобална автомобилна компания, базирана в Токио, Япония, съсредоточена в сегментите на SUV и пикапи, електрическите и Plug-in хибридните превозни средства. По време на разработването на модела в Тайланд, където е най-големия завод на Mitsubishi извън Япония, новият L200 е подложен на редица проучвания в реални условия, в които се използва автомобилът: мини, строителни обекти, високопланински стопанства, гористи местности, градски условия, така че пикапът да се промени точно по желание на клиентите и техните изисквания.
От септември тази година, новият Mitsubishi L200 стъпва, както на всички европейски салони, така и в България, където още от утре може да бъде видян на Международния автомобилен салон в столицата, който ще продължи от 12 до 20 октомври.
Шестото поколение на легендарния модел идва с нов дизайн и концепция - „Здравина и солидност”, както отвън, така и отвътре. Новият пикап L200 е с изцяло нова предница и кабина, нов 2,2-литров дизелов двигател (отговарящ на стандарта EURO 6d TEMP) за Европа и нов 6-степенен автоматик. Има подобрена система за задвижване на четирите колела 4WD, нов Off Road режим и система за контрол при спускане по наклон. Освен това в новия пикап са подобрени важни опорни точки като шаси, спирачки и окачване за по-висок комфорт и безопасност.
Любимият „работен кон“ на земеделци, фермери и бизнесмени
Доказано издръжлив в изключително тежки условия с обемни и тежки товари, високи или прекалено ниски температури и екстремни пътища. Новият L200 е създаден да бъде повече от здрав и определено е най-работливия модел 4WD автомобил предлаган от Mitsubishi Motors. Със собствено тегло от 2030 кг, пикапът може да тегли товар до 3 тона и 100 кг. Тегличът е опция, както и системата за стабилизиране на прикачено ремарке (TSA).
Внушителният нов L200 може да „носи“ до 1100 кг в товарния си отсек, който е станал по-квадратен, а твърдото покривало за по-елегантен външен вид и „закопчани“ багажи се предлага в допълнително оборудване. Товарният отсек е с дължина 1520 мм, ширина 1470 мм и височина 475 мм. Габаритната дължина на новия L200 е 5305 мм при ширина 1815 мм. Междуосието е 3000 мм, а радиусът на завой – 5,9 метра.
Двойна кабина с 4+1 места и 4 врати са двете версии на японския пикап. За собствениците на ферми и стопанства тип „ранчо“, след тези важни данни следва винаги въпроса - колко харчи? Според производителя, комбинираният разход на гориво е 9,7 л/100 км. На фона на 2,2-литровия турбодизелов агрегат DI-D с максимална мощност 150 к.с. при 3500 об./мин и максимален въртящ момент от 400 Нм при 2000 об./мин, който покрива съвременните екологични норми, това е супер резултат. Новият 2,2-литров дизелов двигател е 4-цилиндров с 16 клапи и е изцяло алуминиев. Новото Mitsubishi L200 предлага избор между 6-степенна механична и 6-степенна автоматична скоростна кутия. Всъщност L200 се оказва най-екстремният модел на Mitsubishi със система 4WD след легендарния Pajero. А причините за това са подобрената надеждност, усъвършенстваните възможности на пътя и извън него със различните Off Road режими, комфорта и удобствата.
Промените
Внушителна и масивна, предната решетка вече е получила повече хромирани елементи и е преместена по-нагоре. Фаровете за мъгла също имат нова позиция, и тъй като майсторството се крие в детайлите, фини дюзи почистват светлините, които са с изцяло нова LED система. По-солидно седи и предната броня. Има нови странични огледала. Новости има и в аеродинамиката на L200, който е получил въздушен канал между кабината и товарния отсек за по-добър контрол на въздушния поток и намаляване на шума в кабината, което се забелязва на мига след стартиране на двигателя. Поставена е нова задна броня и нови задни ресори, които вече са 6-листови. С нов дизайн са и 18-цоловите алуминиеви джанти. Подобрени са шасито, което е усилено, както и окачването, а спирачките са дискови отпред и барабанни отзад.
Солиден и стилен
В салона правят впечатление високото качество на използваните материали и на изработката. Седалките са основно модернизирани, а тази за водача е с безброй електрически регулировки. Видимостта от шофьорското мястото е повдигната и отлична. Подлакътникът е удобен и има скрито пространство за дребни предмети и документи. Централната конзола е получила таблет, който позволява достъп до различни функции на автомобила, както и свързаност с Android Auto и Apple Car Play. Удобствата в кабината включват и повече пространство за по-малки предмети, като ниши за смартфони и USB портове за предните и за задните седалки. Селекторът за избор на конфигурация на задвижването се намира на конзолата до скоростния лост и чрез въртене позволява избор между 4 режима - чакъл, кал/сняг, пясък и скален терен (само в 4LLc). Когато е активиран, Off-road режимът едновременно регулира мощността на двигателя, трансмисията и спирачките, за да предотврати буксуване, затъване в кал/сняг и да подобри преминаването през всякакъв терен.
Всепризната 4WD репутация
Като един от стожерите на модерната 4WD технология на Mitsubishi Motors, L200 е сред лидерите в сегмента и единствен на пазара предлага превключвател Super Select, при който може да се избира постоянен режим 4х4 както на асфалт, така и извън пътя. Системата Super Select II позволява на водача да избира най-подходящия режим според пътните условия. Смяната от задно предаване към останалите режими може да бъде направена в движение при скорост до 100 км/ч (с изключение на 4WD Low/Lock позицията). Super Select 4WD-II значително подобрява стабилността на пикапа. Тя заключва централния диференциал, като контролира разпределението на въртящия се момент към предната и задна оси, за сигурност и лесно управление при всякакви повърхности. 4WD системата на L200 има и бавни предавки (4LLc), подходящи за наистина екстремен офроуд. Super Select 4WD-II включва централен диференциал с ограничено приплъзване (предавка + високосъединител), а като опция се предлага и заключване на задния диференциал. Задният блокируем диференциал допълнително повишава офроуд способностите на автомобила.
Асистентът за спускане по наклон (HDC) също се контролира от бутон наличен, както при M/T, така и при A/T (4WD варианти). Системата поддържа постоянна скорост в интервала от 2 до 20 км/ч за автоматична и 3 до 20 км/ч за ръчна предавателна кутия. Зададената скорост се избира от водача чрез педала на газта или спирачката и се контролира от системата. При автомобили с автоматична трансмисия асистентът може да бъде използван във всеки режим на движение, а при механична трансмисия задължително трябва да е избран 4LLc режим.
Сила и спокойствие
В новият Mitsubishi L200 на водача са на разположение редица системи за сигурност: за следене и предупреждение при наличие на обекти в мъртвата зона; система за предупреждение за приближаващи се обекти при маневриране на заден ход; система за ограничаване на опасността от удар отпред с допълнителна функция за разпознаване на пешеходци; система за ограничаване на опасността от удар при тръгване от място или движение със скорост до 10 км/ч. Новите системи за сигурност допълват вече използваните в предното поколение на спирачен асистент (Brake Override), който осигурява предимство на спирачката при едновременно натиснати педали на газ и спирачка, система за сигнализиране при внезапно спиране), система за предупреждение при напускане на пътната лента, активен контрол на стабилността и система за контрол на сцеплението.
Черешката на тортата при L200 са новите 4 цвята за модела: Graphite Gray, Sunflare Orange, Red Solid, White Diamond – технологията на боята е подобна на Red Diamond при Eclipse Cross, като съчетава перлен блясък и металическа дълбочина и създава ефект като от лаково покритие, при който цветът се променя в зависимост от светлината, подчертавайки формите на автомобила.
Накрая, но не на последно място, 6-тото поколение Mitsubishi L200 остава в класа на 5-метровите пикапи (5225 мм за Double Cab – без задната броня срещу 5205 мм при предишния модел), с лекота при маневриране и лекота при паркира, за което помагат и 4 обзорни камери включително и птичи поглед.
Новият L200 се предлага с три нива на оборудване – Invite, Intense, Instyle, а цената му за България в зависимост от нивото е от 60 900 до 81 490 лева.
Снимки: Иван Кисьов
Конни бази, коне и ездачи:
„Плана кон“ и ранчо“ Синята планина“